tisdag 31 januari 2012

att köra Bodypump igen

Bokade in första Bodypumpen på nästan ett år idag. Väl på plats var det gott om plats och av gammal vana  tog jag en plats längst bak och i ett hörn. Hade ingen aning om vilka vikter jag skulle orka med och som var lagom för att stärka den trilskande bröstmuskeln. Såg snabbt att jag verkade ha lättast vikter på stången i hela klassen. Viss av ålder och tidigare långa perioder med träningsvärk la jag egot åt sidan. Bättre att köra lätt idag än att få lida i en vecka som sist.

Passet var trevligt och jag körde igenom hela vägen med lätta vikter. Trots att jag hade lättast möjliga på stången kändes det i både armar och ben mot slutet. Konditionstränignen har helt klart gjort gott den senaste tiden, pulsen blev som högst 146bpm. När det var dags för mage och sidoplanka höll jag på att välta. Har helt klart en allt för dålig styrka i rygg och mage, måste bli bättring på denna front framöver. Speciellt viktigt för att kunna prestera under de kommande långa loppen.

Kul att köra ett grupppass igen med någon som guidar en i övningarna. Skall försöka komma iväg på minst ett sådant pass i veckan. Plus att jag måste lägga till ännu fler Corepass.


Det är inte svårt att köra Bodypump igen, sidoplankan är däremot en utmaning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar