onsdag 18 januari 2012

att få hjälp med hästen

Kände mig lite yr i mössan när jag klev upp 12:00 efter 5 timmars sömn. Ibland har man inget val och denna dag var det dags för vår lilla häst att få nya snabbba skor. Turligt för mig hade en i stallet hjälpt till med att ta in honom från hagen, vilket gav mig en timma till i sängen.


Körde ett eftermiddagspass på gymmet innan arbetet idag. Ett löppass med blandade intervaller. Ett par långa med 4:30 tempo och ett par korta med 4:00, körde samtliga på 5% lutning. Trots två dagars vila kändes det lite i leder och i höften efter söndagens långpass. Hade tänkt köra ett mer strukturerat intervallpass från början. Men vissa dagar vill inte huvudet vara med, man viker ner sig för lätt. Kan tänkas att de 5 timmarnas sömn var lite lite för mig idag. Får helt enkelt ta nya tag i morgon.

 Det är inte svårt att få hjälp med hästen och man får sova som bonus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar