måndag 30 januari 2012

att summera vecka #7.2

Vecka #7.2 kom inte igång ordentligt denna vecka, måndag vila, tisdag enbart lätt coreträning. Onsdagen blev löppasset inte som planerat men helt okej ändå, torsdag lyckades jag ta mig iväg till simhallen igen för första gången sedan oktober. Fredagens cykelpass kändes uselt och avbröts efter en halvtimma. Vilade lördag för att komma tillbaka starkt på söndagen med två pass, löppasset var riktigt bra.


Tränade pass: 7st, (cykel 2st, löpning 2st, styrka 2st, simning 1st)
Tränade tid: 5h 14min
Distans: 17,5km
Brända kalorier: 2,671st
Snittpuls: 123 bpm

Vikt: 87,0 kg


Känsla: En motig vecka med ont i vänsterbröstmuskel. Detta gjorde mig lite deppig och negativa tankar om problem under de kommande långa loppen dök upp. Negativa tankar gör att motivationen för att klara de tunga träningingspassen blir tuff. Ett avbrutet pass och ett där upplägget ändrades under vägen blev resultatet denna vecka. Provade att köra ett gammalt långintevallpass för att jämföra formen mot tidigre år. Att resultatet var mer än väl godkänt, där jag nu kunde gå med både högre fart och fler intervaller trots ett cykelpass före ger mersmak. 4:10 tempo över Götaälvbrons 1km visar att träningen ger resultat. Det svaret gjorde att veckan avslutades med en positiv känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar