lördag 14 januari 2012

att klämma in ett cykelpass

Klämde in ett kort cykelpass innan arbetet idag. Fick dåligt med tid på grund av min usla planering av dagen. Ville inte skjuta upp ett passet till helgen, när det är mycket ändå utan ett extra pass.

På gymmet var det lugnare än jag trodde innan jag kom dit. Hade en felaktig bild av många tränande på första dagen med fri träning för icke medlemar. Kanske hade de inte hunnit från jobbet ännu, vilket jag var glad för. Körde en  kort uppvärmning under 5 min, drog därefter igång en 15 min tyngre intervall. Det märktes direkt att mina ben inte hunnit återhämta sig ordentligt efter gårdagen. Låren fick arbeta hårt redan från start och det dröjde inte länge innan jag fick gå ner ett steg på motståndet. Orkade hålla hela den planerade tiden, men mer var det inte. Tog det lite lugnare i 5 min och passade på att dricka lite. Körde på 15 min till med tyngre motstånd. Nu kändes det ännu mer i låren och stundtals början till mjölksyra.

Kort men intensivt pass, där den positiva känslan var bortblåst. Nöjd efter passet att jag hann klämma in det på väg till jobbet trots allt. Fick sota för det när jag blev tvungen att stressa för att hinna till arbetet.

Det är inte svårt att klämma in ett cykelpass, synd att man måste stressa efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar