tisdag 10 januari 2012

att premiär löpa Nike Lunarswift +3 Shield

Tillbaka efter ett kort intervallpass på bandet. Ett pass där mina nya skor sattes på sitt första prov. Ett prov dom klarade med glans. Under uppvärmningen var jag tveksam, mycket tveksam. Högerfoten kändes skum, nästan en sovande känsla. Var tveksam till att köra igång intervallen, orolig att det skulle bli värre. Fast den som inte vågar vinner inget, eller hur är det egentligen.

Överraskades av hur bra löpkänslan var under första intervallen. Det gick lätt i den 5% lutningen, eller lätt kanske är fel ordval, pulsen kom upp till 177 bpm. Efter 4 minuter kändes det bättre än dom tidigare veckorna. Misstänker starkt att vilan från konditionsträning de senaste 3 dagarna är en bidragande orsak till känslan. Fast man skall inte underskatta kraften i nya grejer. Det ger en extra kick att snöra på sig nya saker för den första provturen. Man känner sig alltid lite starkare, lite snyggare.

Samma sak gäller tävlingsutrustning, kör alltid med vissa delar i utrustningen du inte tränar i. Själv har jag ett par tävlingsskor, speciella tävlingskläder och min tävlingskeps.

När jag plockat fram allt inför tävling, ställer kroppen om sig till tävlingsmode och laddningen startar på allvar. Mitt bästa råd för den som tänker börja tävla oavsett nivå. Investera i ett par lite lättare skor som bara plockas fram för tävling.

Det är inte svårt att premiär löpa Nike Lunarswift +3 Shield, det ger även en kick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar