tisdag 24 januari 2012

att täcka för en kollega i nöd

Andra vilodagen var välbehövlig, krafterna börjar återvända ordentligt. Känner att upplägget med två vilodagar i rad, gör gott inför starten av en ny vecka. Det blev visserligen inte den perfekta vilodagen med SPA jag hade planerat på morgonen. Tänkte arbeta till 18 möta Annelie på Stjörgen för ett par timmar med bastu, pooler och allmänt slapp.

En av mina kollegors dotter fick ett astmaanfall i  skolan. Själv fick hon hasta iväg och lämna sina uppgifter till mig. Vilket gjorde´att jag inte kunde göra klart det jag planerat för arbetsdagen föränn kl.20. Försökte lösa en del av mina saker under eftermiddagen. Det blev för många avbrott av medarbetare som behövde hjälp, därav inga av mina uppgifter slutförda. Lyckades bli färdig kl.23 vilket var lagom för att ta sig hem, ge hästarna mat, ta en kopp té och sen störta i säng. Nöjd ändå med dagen, han visserligen inte slappa själv, men jag känner mig alltid glad när jag hjälpt en kollega i nöd. Inbillar mig att karma återgälldar det senare under livet.

Det är inte svårt att täcka för en kollega i nöd, karma betalar säkert tillbaka senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar