onsdag 25 januari 2012

att dräneras på energi

Det hände verkligen grejer på bandet idag. Tyvärr inte av det slaget som jag önskade. Allt kändes fint under uppvärmningen och första två intervallerna. Den tredje blev riktigt tung och all energi försvann spårlöst. Verkligen all energi försvann, inte ett spår någonstans. Funderade på varför och kom på att uppladningen varit bra mentalt, uppladningen för kroppen var däremot usel.

Ett klassiskt senario på arbetet är att jag planerar dagen med en matpaus i lagom tid före träningen. Sen händer det alltid något där jag måste vara med just den tiden. Det är oftast någon gäst med bekymmer eller en medarbetare som vill prata. Resultatet blir det samma, ingen mat i tid och för sent att äta något med risk för håll.

Växlade över från de strikta 4 min backintervallerna till fartlek istället. Körde blandat långa och korta i 4:00-4:45 tempo, vissa på 3% andra på 5,5% lutning. Skrapade ihop 45min till slut och avslutade med lätt jogg nöjd med passet trots allt.

Det är inte svårt att dräneras på energi när man slarvar med maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar