torsdag 19 januari 2012

att hinna en intervall till

Vaknade en timma för sent efter att ha stängt av larmet i sömnen. Skönt att det inte gjorde någonting, hade ingen tid att passa idag. Hästarna fick sin lunch lite senare , dom verkade lika glada för det. Tog en lång promenad med hundarna i det sköna vädret, satt en stund i solen vid stallet, njöt av livet.

Kom iväg till gymmet efter en eftermiddags tupplur med Annelie. Dagens träning var cykelintervaller med 280watt och 65 kadens, 9 st intervaller om 4 minuter följt av 2 min lätt rull. Tack vare tuppluren och att även Annelie hade svårt att ta sig ur sängen gjorde att vi blev lite sena iväg. Började känna mig stressad över tiden och insåg att det kanske bara skulle bli 8st intervaller innan gymmet stängde. Funderade på en lösning där en intervall till hanns med. Känner att det är viktigt att fullfölja samtliga pass enligt plan och hela vägen. Börjar jag slarva nu kommer det snart att bli allt fler halva pass och hoppade tillfällen. Bestämde mig därför att köra även den sista intervallen. Duschen fick helt enkelt vänta tills jag kom hem igen. Tur att jag hade med mig mina överdragsbyxor i väskan.

Passet kändes kanon, med fler och fler intervaller kommer pulsen upp ordentligt mot slutet. Ett problem är att när antalet ökat till nästan tvåsiffrigt, är det svårt att hålla räkningen. Halvvägs kom inte mitt trötta huvud ihåg om det var 5, 6  eller 7 intervaller jag kört. Fick börja räkna på tiden och kom fram till att 6st var klara, bara 3 kvar. De 2 sista var ordentligt slitsamma, pulsen steg snabbt upp över 165 och benen stumnade.

Det kan vara svårt att hinna en intervall till, om man gör det blir hemresan svettig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar