söndag 8 januari 2012

att köpa grisen i säcken

Vildodag nummer ett av två avklarade. När jag klev ur sängen på förmiddagen idag lördag kändes det som att någon kört över mig. Stel i alla leder och med värk i vaderna, den bråkande vänster bröstmuskeln kändes sämre än på länge. Efter frukost åkte jag på en liten shopingtur till backaplan. En stor säck med hundmat åt Gimli och ett nytt underställ till mig.

Orkade inte prova understället i butiken utan gjorde det när jag kom hem. Tänkte att storleken är säkert rätt, hur svårt kan det vara att ta rätt storlek. Hur svårt som helst visade det sig för dom passade, inte alls....Tji fick jag och därmed blir det en tur till Stadium igen i dagarna.

Fick lite ofrivillig träning när ett litet träd ramlat över tråden och en hagstolpe gått sönder. Körde ut med vår lilla "traktor" till hagen och fastnade tre gånger i olika lerhål. Man blir gott svettig och lerig, när man försöker knuffa loss en liten trädgårdstraktor med släp kan jag lova.

Nu är det tid att gå till sängs i för två timmars sömn. Tänkte passa på att kika lite på WeimaramerMy Dog i dag. Oturligt för en nattpassare börjar utställningen i deras ring redan kl.09:00. Fast det kan det vara värt med många fina hundar på plats. Kanske hittar vi någon ny tik att få valpar från, vem vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar