måndag 16 januari 2012

att vila ut

Efter gårdagens långpass vaknade jag stel och med ont i alla möjliga små muskler i benen. Kände mig som vår tillfälligt adopterade gamla hund Dante. Problem att gå nedför trappor men med en vilja att vara med överallt trots krämpor.



Kom igång fram emot lunch, vilket gjorde att jag packade träningsväskan. Tänkte prova ett lätt cykelpass på gymmet för att få in lite nytt blod i benen. Upptäckte att jag fick med mig allt utom vattenflaskan vid skåpet. Med tanke på hur mycket jag gör åt med i vätska under ett pass hoppade jag passet.

Tog istället vilodagen på allvar, vilket innebar 2,5 timmar inne i SPAT. Inte det sämsta för en trött kropp med bastu, gott té och vila. Lyckades somna en stund i eldrummet, något som var riktigt skönt. Helt plötsligt hade det gått 2,5 timmar det var tid för att ta in hästarna hemma. Har sagt det förut, en dag på St Jörgen SPA är inte att leka med.

Det är inte svårt att vila ut, speciellt inte på ST Jörgen´s SPA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar