tisdag 17 januari 2012

att summera vecka 5.2

Vecka #5.2 går till historien, inte bara för att mitt längsta löppass genomfördes utan även för att jag lyckades gå ner mer än 1 kg under veckan. Gjorde en Biggest looser när jag la upp första omgången av bilder på mig själv. Kommer att uppdatera dem allt efter det att veckorna går i denna rapport. Bytte även skomärke till Nike för att jag spräckt två par Saucony på två veckor.

Tränade pass: 8st, (cykel 2st, löpning 4st, styrka 2st)
Tränade tid: 8h 41min
Distans: 57,1km
Brända kalorier: 6,393st
Snittpuls: 139 bpm
Vikt: 87 kg



Känsla: Gick in i veckan med två vilodagar i ryggen. Kände mig trots det hängig i måndags och vilade även denna dag. Fick bra fart på benen under tisdag till torsdag, vilket var skönt. Fredag blev det bara kort träning på grund av dålig planering, detta gjorde mig lite grinig på mig själv. Veckan avslutades med ett långpass, där både toppar och bottenkänslor blandades. Lärde mig mycket av detta pass, saker som kommer väl till pass i förberedelserna inför aprils Ultralopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar