måndag 2 januari 2012

att välja ett tyngre pass

Dagens andra pass såg länge ut att bli ett lugnt och fint styrkepass på gymmet. Fast när jag och Annelie steg innanför dörrarna kände jag att det fanns mer i kroppen att ge denna dag. Växlade över fokuset till att köra cykelintervaller med låg kadens, tyngre motstånd och stilla överkropp. Annelie som kännt sig hängig sedan loppet i lördags och morgonens napprapatbesök valde en stund på cykeln följt av lite löpband efteråt.

Första av åtta intervaller kändes tuff, väldigt tuff, flåsade som den stora stygga vargen efter attacken på grisarnas hus. Andra intervallen kändes bättre, tredje även den, nästan halvägs vilket piggade upp. Fjärde var tyngre trots att jag försökte knepet med att inbilla mig själv att det var den sista. Läste om det i en Runners World för ett par dagar sedan, kommer inte ihåg om det var ett gammalt eller nytt nummer. Det påstods i alla fall att det fungerar, själv är jag tveksam. Det enda jag kunde tänka på var att jag försökte lura mig själv. De sista tre intervallerna var tunga och sög ordentligt i benen. Men med lite högre musik i lurarna gick det hela vägen. Tror däremot att fler hade varit svårt att lyckas med idag.

Nytt år nya regler för mat och dryck. Inga mer Ben & Jerry´s, inget mer lördagsgodis, ut med Cola och läsk, för att inte tala om Redbull på nattpassen. Fler morötter, mer grönt och definitivt mer hemalagat. Vikten kommer att bli en utmaning under vår och sommar. Räknar med att behöva gå ner mellan 8-10kg. När jag lyckas kommer jag att vara nere på den vikt jag vägde tidigt på nittotalet, eller kanske till och med sent 80 tal.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar