söndag 22 januari 2012

att summera vecka #6.2

Vecka #6.2 tiden flyger fram, redan vecka 6 av 16, börjar närma mig halva programmet. Kände mig fruktansvärt stel på måndag och tisdag efter söndagens långpass. Efter det var det hyffsad kvalité på samtliga pass. Inte på topp men klart bättre än första veckan. Avslutade på lördagen med första näsblodet som resultat av träning. Alltid finns det något nytt att ta med sig lärdommar från.

Tränade pass: 8st, (cykel 3st, löpning 3st, styrka 2st)
Tränade tid: 7h 43min
Distans: 20,5km
Brända kalorier: 5,181st
Snittpuls: 139 bpm

Vikt: 86,5 kg


Känsla: En bra vecka där jag känt mig mer motiverad än tidigare. Det börjar kännas att träningen ger resultat, konditionen är bättre och kroppen lättare, en bra kombination. Har en längtan till den dagen tävlingssässongen sätter igång. Innan det blir det fler veckor, fler bra veckor och sen är det tävlingsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar