lördag 11 februari 2012

att springa i bomulls t-shirt

Tanken i morse var att jag skulle ta en lugn kvällslöpning längs med hamnen. Trist att upptäcka snålblåst och tokhala gator när man kliver ut från arbetet. Bestämde mig snabbt för att det fick bli en runda på löpbandet istället. Gott att gymmet har öppet till 21 varje dag.

Värmde upp i tio minuter och  varierade därefter mellan 4:00 6:00 i olika långa intervaller. Ingen plan eller speciell struktur på dagens program, vilket var trevligt som omväxling. Skrämde upp pulsen rejält vid ett tillfälle när jag körde på ordentligt i 2,5 minuter. Toppade på 197 bpm under mina 45 minuter på bandet, vilket var länge sedan jag varit uppe i. Konstigt nog kändes det inte så tungt som pulsen denna dag visade på.

Rejält svettig i bomulls t-shirt

Kanske var det tröjans fel, en klassisk bomulls t-shirt istället för de vanliga funktionsmaterialen jag brukar använda. Anledningen var att jag på grund av ändrade planer antingen fått springa i underställströjan eller t-shirten jag gick till jobbet i. Har idag svårt att tänka mig att all träning för inte speciellt många år sedan alltid bedrevs i bomullskläder. Inget jag längtar tillbaka till i alla fall.

Det är inte svårt att springa i bomulls t-shirt , men det är inget jag saknar från gamla tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar