tisdag 14 februari 2012

att se tecknen

Träffade mor och far på Åbytravet idag för att äta lunch och kika lite på loppen. Det var mycket trevligt och god mat, synd bara att jag är riktigt usel på att tippa vinnare. Jag börjar misstänka någon form av idrottsskada. Jag ser nämligen symboler för Triathlon lite var stans, idag på dörrarna till toaletterna på Åby. Symbolen är inte helt olik M´et i Ironman. Måste vara positivt att huvudet är med på banan och att jag blir lite glad över att se symbolerna för tävlingen. Positiv programmering av tävlingsupplevelsen är definitivt inget problem.


Åbys toalettdörr kontra Ironmans M

Träningen idag bestod av snöskottning och ett intervallpass på löpbandet. Körde den numera klassiska 4 minuter på 5% lutning följt av 2 minuter  återhämtning. Värmde först upp lugnt och fint på 5:00 tempo för att under intervallerna gå på 4:30. Kände mig rätt så slut i axlarna efter töjövningarna och undersökningen i går. Fick även krampkänningar i vaden under den tredje intervallen, men det släppte lika snabbt som det kommit. Var helt slut efter passet och det planerade cykelpasset på kvällen får vänta en dag eller två. Man vill ju ha krafter kvar för snöskottningen.

Det är inte svårt att se tecknen, frågan är bara när nästa dyker upp och var.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar