torsdag 16 februari 2012

att glädjas

Växlande väder är det gott om i dessa tider. Gårdagens sköna vinterväder växlade över till kallt under natten för att helt plötsligt bli regn och rusk. Ett typsikt sportlovsväder för Göteborgsområdet, vad jag minns från mina sportlov hemma brukade det vara ungefär som idag. Sportlovet bestod då mest av inomhusaktiviteter i sporthallen med handboll och fotboll med den gamla goa gröna filtbollen. Det var tider det innan futsal kom och förstörde inomhusfotbollen. Skönt föresten att jag har vilodag, inte sugen på att ge mig ut i rusket.

Dagens glädjeämnen var två stycken, först att mina 2XU kläder hade dykt upp. Perfekt, nu skall de bara in på tryck före premiärturen. Det är de kläder jag tänker köra TEC 100 i och har rejält med kompression. Något jag misstänker kommer behövas under loppet. Redan idag använder jag 2XU för återhämtning och har både långa ben som jag sover med och ett par för vaderna som jag nästan alltid går runt i. Bägge delar fungerar kanon och jag ångrar inte en sekund att jag köpte dem.

2XU Tävlingskläderna på G

Det andra glädjeämnet var ett samtal jag hade med en av mina medarbetare. Det är alltid energigivande att få sitta ner med en positiv och målinriktad medarbetare. Speciellt när de precis har fått en ny utmaning och klarat av det. När de dessutom gör det på ett bra sätt och man ser vilken glädje och energi de får är det ännu bättre. Det bästa är att jag har fler i mitt team med den inställningen och utvecklingen, vilket gör att det snart är tid för ett nytt samtal med nästa medarbetare.


Det är inte svårt att glädjas när man har positiva medarbetare, när man dessutom får nya 2XU kläder kan inget stoppa leendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar