torsdag 9 februari 2012

att tappa 0,7kg på ett pass

Större delen av dagen upptogs av planering och diskussion kring färgen och inbjudningskort. Kyrkan när nu bokad och de två viktigaste delarna i bröllopet är nu ordnade. Först lät det lite jobbigt att det var två bröllop till i kyrkan den dagen. Turligt för oss var den tiden vi ville ha ledig, gott att en del saker löser sig. Verkar dessutom även vara så att vi har valt färger och löst en del annat. Det kommer bli en riktigt rolig tillställning, ser fram emot den riktigt mycket.
Cykelpass på gymmet veckans längsta pass är nu avklarat. Körde progressiv uppvärmning som alltid, denna gång kändes den rätt så seg. Upptäckte efter en kvart att min cykel hade en dåligt kalibrerad skärm, rätt irriterande när man vill växla stora steg på motståndet.

Intervallerna på 20 minuter är alltid en utmaning, jag vill inte ställa in motståndet för lågt. Men jag vill ju inte heller ställa in det för högt och tvingas sänka efter en stund. I dag hamnade jag rätt från början, tungt och segt men precis möjligt att ta sig i mål. Ett tag under intervall två var jag tveksam om det skulle gå, men med en stor portion vilja gick det. Sista vändan var lättare av någon märklig anledning. Avslutade med två stycken mycket tunga intervaller på 4 minuter med lägre kadens.

Konstarerade efter stretchen att jag tappat 0,7 kg trots att jag tömde i mig 0,75 liter vatten under passet.  Får börja ta med mig två flaskor på de långa passen över en timma. Kan nog även behöva ta med dubbla handukar i fortsättningen.

Det är inte svårt att tappa 0,7kg på ett pass, det är bara att trampa på och inte ge sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar