fredag 10 februari 2012

att komma till insikt

Vilodag var planen när dagen började, slängde trots det in träningskläderna i väskan innan jag gick till arbetet. Tur var väl det eftersom Annelie ville träffas på gymmet. Lite snopet att hon missat att få med sig en av sina skor dit bara. Ingen löpträning för henne, var sitt styrkepass fick det bli istället.

Började med att värma upp 10 minuter på cykeln för att få upp lite puls och lite nytt blod i benen. Körde därefter benstryka med fokus på uthållighet. 50 repetitioner på varje ben, bencurl, benpress, benspark och vadpress.   50st repetitioner är lite lurigt, i början känns det allt för lätt och sen mellan 25-30st börjar det bli tungt. Efter 40st nästan hopplöst tufft, men genomförbart. Tydligen är det meningen att jag skall höja motståndet om jag kan klara 51st. Nästa gång är det dags för en höjning, hur mycket får vi se.

Under lunchen läste jag ett gammalt blogginlägg av Carl Brümmer, där han visar på skillnaden mellan att bestämma sig och att vara beredd. Ett mycket bra och intressant inlägg som jag känner passar in på mig just nu. Aldrig tidigare har jag kunnat hålla mig ifrån både godis, glass och läsk. Anledningen till att det fungerar nu är precis det Carl visar på i sitt inlägg. Denna gång har jag bestämt mig, jag kommer att starta i Ironman Kalmar den 18 augusti i den bästa form jag hinner med. Kanske inte mitt livs bästa form, tiden räcker inte till för det. Kanske till året efter, vi får se.

Jag har bestämt mig för att under 2012 lära och samla erfarenhet, hålla mig skadefri och att bygga en stark fysisk grund inför 2013 och framåt.

 Det är inte svårt att komma till insikt när man läser rätt text.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar