torsdag 22 december 2011

att välja mellan cykel och löpning

Onsdag morgon vaknade jag med rejäl träningsverk i vaderna, bägge var både stela och ömma. Valde därför att hoppa morgonpasset idag för att inte dra på mig en ny bristning.  Det var ett tag sedan den senaste och fler tänker jag undvika. Valde om det skulle bli cykeln eller löpningen som fick stryka på foten. Till slut blev det cykeln, ville väldigt gärna komma ut i skogen idag. Cykeln hade jag fått köra hemma i källaren, vilket jag inte var så lockad av idag efter en hel dag inomhus.Funderar på att gå iväg för lite massage av benen kommande vecka för att mjuka upp dem lite.

Stack iväg på en tur i Skatås efter jobbet. Pannlampa på och löpryggan med lite vätska i fick det bli. Kom iväg bra trots att det kändes lite stelt i benen. Trodde att det skulle släppa efter vägen, men tji fick jag, det blev istället värre efter en timma. Sista 20 minuterna gick inte snabbt men fram tog jag mig i alla fall.

Hade radion på i lurarna, började med radiosporten, kanske inte världens mest peppande program. Ett tag höll de på med rim, verkligen inte de bästa jag hört. Detta satte igång hjärnaktiviteten och ett par rim för triathlet relaterade julklappar knåpades ihop. Mot slutet av passet gick det över i alltinget som är ännu sämre ur peppnings synpunkt. Programmet är däremot utmärkt på många andra punkter. Fick lära mig lite om Jesus, släkten Habsburg, gökar m.m.

Idag kändes det långt att springa 15km, tänkte negativa tankar om hur jag eventuellt kommer att må under TEC 100. Jobbade mentalt med att hitta positiva saker med rundan. Lyckades till viss del, det kändes lättare mot slutet. Har även bestämt mig för att en varvbana kommer att fungera utmärkt. Med ett varv på 1 mil, kommer det att finnas 16 delmål att fokusera på.

Idag: 15km löpning på 1:24:12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar