lördag 24 december 2011

att fira Jul/ Hjul

När jag hämtade Annelie på jobbet kl.06:45 var det ovanligt lite trafik i den lilla staden Göteborg. Kände att det var läge för en sovmorgon efter det att hästarna fått komma ut i hagen. Sov gott till 10:30 när det var dags för den obligatoriska julklapps inköpstrippen. Hittade efter en del letande det jag behövde och styrde nöjt hemmåt.

Hoppade över Kalle och hans vänner, satte mig istället en halvtimma på trainer för ett snabbt intervallpass. Körde progressivt uppvärmnign i 10 minuter där pulsen steg i lagom takt till ca 65%. Växlade därefter mellan 3 min tyngre upp till ca 80-85% 1 min lätt där pulsen gick ner mot 55%. Märkte under de tyngre perioderna att jag fått en ordentlig genomkörare av benen under massagen i går. Det gjorde ont i muskler jag inte känt av på länge och som tydligen varit mer spända än jag trott. Ett sådant ställe var framsidan höger lår, märkligt kan inte komma ihåg att det känts något där innan. Passet var precis vad jag behövde idag. Skönt att röra sig lite innan dagens julbord ute hos mor och far i Lerum. 

Upptäckte även att överdelen av ryggen fått en ljuslila nyans, ser ut som någon slagit mig hårt och länge. Det känns inte något om man låter bli att ta på det. Värre är det med insidan av låren precis över knäna, där gör det ont konstant. Inbillar mig att det är bra och att det är nyttigt, allt enligt den gamla devisen: Det som inte dödar härdar. Vilket är något jag behöver, härdas, härdas och åter härdas om jag skall ta mig i mål på TEC 100.

Nu är det snart midnatt och här på jobbet rullar hjulen på, många glada gäster som prövar lyckan på Rouletten...en och annan skumtomte har även skymtats....tror minsann att jag såg en fraggel...


GOD JUL önskar Ove"fraggeln"Forsberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar