onsdag 14 december 2011

att fira Lucia

Firade Lucia med att ta fram mountainbiken för en kvällstur. Meningen var att det skulle varit ett pass på trainern, men min bror, sambo och deras lilla dotter dök upp för att hämta hem sin hund. Åt middag lite senare än planerat och fick därför sticka ut på min tur kl.22:30.

Svängde hemifrån via Albatross, Skogome, Tuve och tillbaka till Säve. Körde en extra liten bit i Säve i väntan på att Annelies buss skulle komma fram. Asfalten hemifrån upp till Albatross kändes som sirap, funderade en stund på om däcket satt på rätt eller om bromsen låg på. Mellan Albatross och Tuve gick det lättare, för att på de små grusvägarna runt fårhagarna gå lätt och snabbt. Skön känsla att kunna komma ut mitt i mörkret och ändå ha bra ljus att köra i. Pannlampan var ett av årets bästa köp, tack för det Johan och Kristina.

Såg att Kalmar nu uppgraderats till fullvärdig Ironman  tävling.  Hade hoppats på att de skulle få till detta först 2013. Hade velat att min första Ironman skulle vara en lite mindre tävling för att komma in i det och skaffa rutin, något som förmodligen inte blir fallet. Sen blir det lite dyrare, ca 4,500 sek har jag sett uppgifter på. Men nu har jag redan mentalt ställt mig in på Kalmar, så det blir till att köra.

Tror att jag kommer att införa kvällscykling med pannlampa som en egen variant av Luciatåg, en tradition med start 2011. Om någon vill vara med på en tur nästa år är det bara att skriva in det i kalendern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar