tisdag 20 december 2011

att undvika bajsmannnen

Klev upp på bandet taggad till tusen efter anmälan tidigare idag. Allt fungerade fint och jag kände mig pigg i kroppen. Lätt löpning i 15min,  började med 6min/km mot slutet 5min/km.
Första intervallen gick fint, andra började magen spöka. Kände att det var bättre att ta sig en paus för ett snabbt besök på toaletten. Ville inte råka ut för någon olycka mitt inne på gymmet. Man vill ju inte bli  ihågkommen på St Jörgen som löpbandsbajsmannen.


Plusen sjönk lite mycket under pausen och därför kom jag inte upp så högt som jag brukar på de sista två intervallerna. Benen fick sitt och jag kände mig rejält slut i dem efter passet. Att springa intervaller med 5% lutning är inte helt lätt, vaderna får definitivt sitt.

Har haft ont i ryggen hela dagen, kände av det redan när jag klev upp ur sängen. Hann tänka att det blir svårt att lyckas få till träningen idag. Körde en del stretching innan arbetet och även fem minuter innan jag körde igång passet. Det gjorde susen och under själva passet kände jag inget. Tror att det hänger ihop med mitt första pass på trainern häromdagen. Känner även av träningsverk i halsmusklerna, misstänker även i detta fall trainern.

I morgon är det dags för dubbelpass, cykel på morgonen och löpning på kvällen.

Idag: 8,4km löpning på 45:11

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar