torsdag 22 december 2011

att bryta en jultradition

Kände mig pigg och glad när jag vaknade idag. Inte så konstigt kanske efter tio timmars god sömn, med ett kort avbrott för att ge hästarna frukost. Hade en slö förmiddag med hunden, promenerade en timme runt hagarna vilket han alltid uppskattar. Efter lunch var det dags att ta in hästen och förbereda honom för hovslagaren.

Åkte runt en sväng för att kika på en del julklappar, lovade Annelie att jag skulle göra det. Ovanligt att jag är ute innan julafton för att göra detta. Tycker inte om hetsen som är överallt strax före jul. Men detta år hade jag inget val, vi firar med Annelies familj i morgon. Hemma igen lagom för att ta in hästarna i mörkret. Skönt att det vänder idag, vi går mot ljusare tider igen, härligt.

Körde ett styrkepass för benen på gymmet idag. 50x benspark vänster följt direkt av 50 höger. Gjorde likadant med bencrul och benpress. Vikterna var lätta, men gav mig ändå problem att orka med 50st. Avslutade med coreträning i tio minuter. Var ganska sliten i benen efter två dagars löpning, men efter passet och stretch kändes det bättre.

På väg in till jobbet stannade vi till för att köpa ett par klappar till de minsta i familjen. Traditionen att bara handla julklappar på julafton är därmed bruten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar