lördag 7 juli 2012

Vansbro triathlon via nätet

Försov mig från träningen idag. Planen var i går kväll att cykla fram och tillbaka till arbetet idag. Det gick inte speciellt bra. Annelie väckte mig vid halv nio, allt för sent för att hinna få ordning på alla grejer och sen ta mig till arbetet.

I dag körde klubbkompisarna Vansbro Triathlon medans jag var hemma på arbetet. Det är riktigt kul när tävlingarna läger ut tiderna i realtid. Gick in med jämna mellanrum för att följa med och att ömsom glädjas, ömsom deppa över resultaten. I det stora hela gjorde alla en mycket bra insats. Extra stor applåd förtjänar Jörgen som genomförde sin tävlingsdebut på ett strålande sätt, missa inte hans Race Report.
Delsjön en lördagskväll i juli.

För mig körde det ihop sig mot slutet av arbetsdagen. Annelie fick därför vänta en stund innan vi kunde styra stegen mot Delsjön. Det blev ett kort pass på en kvart eftersom det var Annelies tur att börja arbeta på kvällen. Fast det är ju klart att femton minuter är fler än noll. Axlarna kändes trötta men stabila trots rehaben igår. Fokuserar mest på teknik och korta sträckor till en början för att vänja in kroppen.

Hoppas nu att vädret håller sig ifrån regn i morgon, vill ju gärna komma ut på nya cykeln.

1 kommentar:

  1. Tack Ove.
    Hoppas du snart är tillbaka så vi kan träna lite ihop.

    SvaraRadera