fredag 20 juli 2012

Skön cykling i trevligt sällskap

Mötte upp Jörgen och Peter inne i stan för en cykeltur ner mot Kungsbacka. Eftersom jag var en stund tidig körde jag en extra vända runt Strömensberg, det blev 5km till på mätarna.

Jörgen finjusterar innan start.
Peter är startklar


Vi började lugnt ner mot Mölndal med en hel del stopp för rödljus. Efter Mölndal går det genast lättare med få bilar och flacka partier. Vi växlade att dra och jag tyckte det var ett behagligt tempo vi kommit in i. Under denna sträcka snittade vi runt 34-35km/h. Provade att filma en kort snutt för att se vilken kvalité man kan få från mobilkameran.



Det var lite kallt till en början i mitt tävlingslinne. Men vill man vara fin får man lida lite, måste jobba på att få bort mina vita axlar. Solen värmde gott efter en stund när den kämpat sig fram bakom molnen. För en gång skull hade jag inte missat att ta på mig solskydd.

Som synes behövs lite sol på axlarna.

När vi passerat Lindome svängde vi av vid Anneberg och tog vägen söderut. Det var första gången jag cyklade denna väg. Den var helt klart mycket cykelvänlig med många små och stora hästgårdar att kika på. Vid Fjärås vände jag hemåt, Peter och Jörgen trampade vidare runt Lygnern.

 Jobbade mig hemåt där jag höll koll på pulsen och höll den mellan 130-140 bpm för att inte slita för mycket före söndagen. Trots detta gick det rätt snabbbt och jag rullade in igen på Preem efter 75km på 2:29:18. Kände mig lite sliten i benen men nöjd med turen. För att känna lite hur benen känns efter cykling slängde jag  på mig löparskorna och körde 1,5km löpning. Pulsen drog iväg som en raket och jag blev duktigt svettig direkt.

Kvällen har jag ägnat åt att plocka ihop alla saker till tävlingen. Nu är det hög tid att knoppa in för att låta återhämtningen ta ordentlig fart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar