torsdag 5 juli 2012

Simma i Delsjön



Delsjön med Annelie efter mitt arbete och före hennes, kul att vi hinner ses en stund om dagen.

Tyvärr var vi lite sena upp och missade Tri Väst gänget precis, fick i alla fall heja på ett par innan de stack ut på löprundan efter klubbsimningen. Annelie hade lite ont i axeln vilket gjorde att hon tog det lugnt. Själv kände jag mig piggare i mina bråkande axlar och tog mig en lite längre tur. Vet inte hur långt det blev, men i tjugo minuter höll vi på. Skönt att kunna ta sig en lite längre sträcka, nu får vi se hur ont det gör i morgon.

I morgon kanske det blir lite träning på morgonen, vi får se hur kroppen känns. Är rätt seg i benen efter dubblepasset i går. Inbillade mig att det gjorde ont i höger vad efter simningen, men det måste ha varit en "syn"villa eller fantomsmärta kanske är ett bättre uttryck.

Morgondagen är även dagen då jag kan hämta min tävlingsdress från tryckeriet. Grymt spänd på resultatet, vem vet kanske är det apfult. Men det tvivlar jag på med tanke på att Tryckcompaniet kom med de högsta rekommendationer.

Tävlingsdress före tryck

I går stack jag ut hakan lite när jag sa att tubdäckslimning inte var kladdigt. Det var det inte fram till slutmonteringen. Ett sista lager lim idag och sen på med däcket, här blev det inte superkladdigt, men tillräckligt för att kvalificera in sig som ett kladdigt arbete. Fick kämpa en stund för att få däcket på fälgen och sen att försöka centrera det. Lyckade rätt bra om jag får säga det själv. Nu återstår väntan till i morgon kväll för limmet skall torka ordentligt. Håll er därför bort från vägen mellan Säve och Volvo för i morgon kväll blir det åka av.

Summering av tubdäckslimning, det är inte svårt, det är ganska kladdigt på slutet och det tar en hel del tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar