tisdag 31 juli 2012

Kort sim och gladare vader

Sov ut länge idag, kanske lite väl länge. Missade därför de två första svenska i OS fälttävlan. Synd, jag tror att det hade gått bättre för dem om jag hade tittat. Men helt kass gick det i varje fall inte, en fjärdeplats i ett OS är inte så tokigt. Att det sen blev ett silver till Sara Algotsson Ostholt är riktigt bra.

Planerna på långa tuffa pass i början av veckan har jag skjutit på. Först och främst för att mina vader inte känns ok. Sist jag kände på detta sättet, lyssnade jag inte på kroppen och det slutade med ytterliggare en bristning. Denna gång måste jag vila till dess att det känns ok igen. Vilket det faktiskt gör nu på kvällen efter ett kort simpass i Delsjön.

Ett kort simpass med Annelie i Delsjön med åskan mullrande i fjärran fick det bli i kväll. Körde korta intervaller på 30-45 sekunder på maxfart. Siktade först rätt ut i sjön simmade ut, vilade i 15 sekunder, vände sen tillbaka och körde max in till stranden. Det är första gången jag provat denna typ av upplägg i en sjö. Det var ett bra pass där jag fick upp pulsen ordentligt.

Står i valet och kvalet om det skall bli någon start i Ö-loppet på lördag. Annelie känner sig inte riktigt kry och jag vet inte själv om min kropp kommer att uppskatta ett så långt lopp. Om det skall bli start är det en del som måste lösas. 1. Ersättare till Annelie 2. Våtdräkt att klippa sönder. Vi får se hur det blir, kanske blir det start trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar