onsdag 11 juli 2012

Gräva och laga

Simmade i Aspen i dag med Annelie efter en hektisk dag. Både gårdagen och dagen har varit hektiska. I går morse vakande vi av ett stort brak när en grävskopa satte klorna i vår tomt.

Grävgänget som skulle hjälpa oss med huset hade fått en lucka tre veckor tidigare än planerat. Vad passar då bättre än att göra ett oannonserat besök hos oss. Vi har därför burit skräp, lagat vattenledningar, rensat skräp och en hel del annat. Missade tyvärr även den gemensamma passet i Delsjön med Peter och Jörgen i dag.

Vattenledning i akut behov av lagning

Det blev en bra stund denna gång och medan Annelie kämpade på med teknikövningar körde jag lugna vändor. Fokuset för mig med simningen är att hålla igång allt längre tid utan att påfresta axeln för mycket.  Det känns helt ok och jag kommer nästa vecka att försöka lägga lite mer tryck i mina simpass.

Gott att axeln verkar fungera bättre nu, i morgon kör jag ett rehabpass för att få mer styrka i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar