torsdag 19 juli 2012

2km Delsjön

Dagens pass genomfördes med klubbkamraterna i Triathlon väst. Vi blev 11 st i den gruppen jag stack iväg med. Ganska snabbt hamnade jag en bit efter men försökte hänga med så gott som det gick.

Starten var från badplatsen och sen siktade vi in oss på de två öarna. En runda som rätt simmad blir ca 2km. För mig blev den något längre, min navigering är inte alltid den bästa. Idag var det dock inte så farligt och jag höll mig mestadels på rätt väg. Rundade första ön ett par minuter snabbare mot förra veckan. Tog sikte mot den andra med gott mod om att inte komma allt för långt efter resten av gänget.

Vid den andra ön började min minimala simträning ta ut sin rätt och vänster axel protestera. I detta läget började negativa tankar om långsimning och Kalmar att infinna sig. Försökte koncentrera mig på att få benen att jobba lite mer och kunde efter en stund öka takten igen. Droppade igen i ork och tanke halvvägs tillbaka till stranden. Provade då att tänka på Arvika triathlon för ett år sedan när jag fick simma bröstsim den största delen. Det piggade upp att veta att detta året kommer det inte att ske.

Arvika Triathlon, simbana med vändpunkten på stranden.


Uppe på stranden igen var det lite småruggit med lite regn i luften. Undertiden ett par av de andra tog på sig för att springa ett varv runt sjön, passade jag på att prata en stund med Jörgen som dykt upp. Han missade simstarten och var dessutom en vecka för tidigt ute för att köra KM. Så laddad som han är kommer det att gå fort. Själv siktar jag på att slå dagens tid på 43:09.


Arvika Triathlons snävaste sväng.


I morgon blir det en lugn cykeltur med Peter och Jörgen, följt av att slappa. Kvällen ägnas med fördel åt att plocka ihop all utrustning, kontrollera att allt är i bra kondition och att sen packa ner den samma inför avresan till Arvika på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar