onsdag 2 november 2011

att träffa en favorit

Kände mig lite slö på morgonen och orkade inte åka till gymmet innan dagens konferens med jobbet. Men efter en god frukost och lite te kändes det lite bättre. På plats i  Grand Hotel Opera var största delarna av chefsgänget inklusive ledningsgruppen för CC Göteborg. Efter den obligatoriska förväntningar på dagen rundan, som alltid känns lite krystad och numera standard, körde vi igång med övningar.

Flera av dem var riktigt roliga och fick igång gruppen på ett bra sätt. Risken finns att våra medarbetare kommer drabbas längre fram. Vi avslutade en av övningarna när jag välte baklänges på en stol, i min iver att  hinna först till en ledig plats.  Den inte speciellt svår väckta tävlingslusten tog överhanden. Konstigt att det alltid slutar på samma sätt.

Annars innehöll dagen inga fysiska skador, förutom halsen som känns lite sliten efter mycket skratt. Säga vad man vill, men det är ett gott gäng som inte är blyga när det kommer till att bjuda på sig själva. Många goa kommentarer och även en hel del nyttigt att ta med sig i arbetet kom fram under rollspelen som vi ägnade eftermiddagen åt.

Under lunchen passade jag och James på att ta en tur på stan. En kopp Lapsang souchong på Mauritz gjorde susen. Trevlig miljö och kul att prata med James om Briotåg, en leksak som faktiskt överlevt från min uppväxt.

Mötte upp Annelie på gymmet, hon körde ett core/ styrkepass. För min del var det backintervaller för löpstyrka och syreupptagning som stod på programmet. Kändes stelt under uppvärmningen, ungefär som att redan varit ute på långpass på morgonen. Två veckors rivstart böjar kännas i kroppen, speciellt som jag la in ett extra pass i veckan som gick. Måste hålla mig till vilodagarna för att inte överbelasta kroppen. Längtar lite till nästa vecka när det är lugnare tempo och färre pass på schemat.

Första intervallen körde jag på 4:24 tempo och höll ihop det under alla 4 minuter. Kände mig ok under vilan men efter andra intervallen gjorde det rejält ont i bröstet. Eller inte ont utan mer som att någon relativt tung suttit på mitt bröst. Alltså rejält andfådd, tror knappt att jag känt så sedan jag varit liten och spelade boll inne i Alléhallen på sportloven. Sänkte tempot de två sista omgångarna för att inte riskera att ramla av bandet och åka baklänges ut genom rutan. Det viktiga var att hålla lutningen uppe på 5% och att pulsen gick upp tillräckligt, vilket den definitivt gjorde.

Snabb dusch och sen in till staden igen, mot Bergakungen. Dagens kosthållningen var inte optimal, en korv som kvällsmat på Preem och långt mellan maten på eftermiddagen. Men jag kompenserade detta med popcorn och godis under Tintin filmen. Hann även träffa en av mina favoriter i foajen.
Tiggerkram är inte fel

Jag försöker anamma så mycket som möjligt av Tigger´s inställning till livet i både stort och smått. Inget är omöjligt, allt är roligt och allt smakar bra, åtminstone tills man  provat...

I morgon blir det två pass om allt vill sig väl, vilket det kommer göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar