torsdag 24 november 2011

att sova ut

Sov länge idag, mycket länge, gick upp kl.13:00 pigg som en mört. Välbehövlig sömn efter gårdagens 3,5 timmar. Det blev en sen träning efter arbetet i måndags med en kvällsfika efteråt. Trodde att jag skulle somna snabbt men fick ingen ro. Funderade på de mest märkliga saker, gamla grejer blandat med nya. Hjärnan är märklig på det sättet, ju mer man försöker slappna av dessto sämre går det. Klockan ringde 06:00, lätt yrvaken iväg till arbetet för en avstämning med handymangänget. Två timmar senare snabbt hem igen för att se till att hästarna var redo för vetrinären. Som tur var hade Annelie ordnat med hjälp, vilket gjorde att jag kunde smita tillbaka till arbetet igen.

Hade planerat att åka till gymmet för att köra ett långt och tungt cykelpass och kanske hinna med en stund innne i SPA´t. Men som blir ibland vill världen annorlunda. Ett hastigt uppkommet möte på arbetet 14:00 gjorde att hunden fick snabbrastas. En kort dusch och en kopp thé till frukost plus en banan. Hemåt igen efter mötet i rusningstrafik är lika med mardröm speciellt när man är hungrig. Ibland är jag mer änn nöjd med mina udda arbetstider.

Hann träffa Annlie en kort stund, hon åt frukost och jag middag. Snabbade mig iväg till gymmet och tid att köra en halvtimma på cykeln följt av 10 minuters löpning. Ingen tid för SPA däremot.

Hade tänkt ta det lugnt i morgon, men nu får det bli ett längre pass. Om inte världen har andra planer, man vet aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar