onsdag 9 november 2011

att bli förkyld

Inte nöjd med utvecklingen de två senaste dagarna. Det som startade med lite kli i halsen har nu gått över i ont i hals och även i huvudet. Kände mig även febrig igår och lite matt trots en lång sovmorgon. Annelie verkar även fått sig en släng av hosta och ont i haslen.

Bestämde mig därför att inte träna innan det känns bättre. Min plan att inte missa ett pass under de 16 veckorna faller därmed. Fast det är bättre att missa ett par pass denna vecka än att dra på sig en hjärtmuskelinflamation. Läste på lite om träning och förkylning innan jag bestämde mig. Inte lätt att få en klar bild när det är ok att träna och när man bör avstå. Väljer därför den säkra vägen, har ju en bra bit kvar innan mitt slutmål.

Läste Pasi Salonens kamp mot förkylningen och hur han fick bryta VM på långdistans i Las Vegas i helgen. För den som inte läst eller sett honom kan jag rekomendera detta. En inspirerande människa för den som håller på med att balansera motion, tävling och resten av livet.


Planen ändras nu till att bli kvitt förkylningen och att kunna köra igång med träningen igen. Förhoppnignsvis blir det något pass mot slutet av veckan, kanske redan på fredag. Helgen kommer att bli tuff att få ihop med dop på lördag och 40års kalas på söndag. Hinner nog klämma in ett simpass på söndag morgon innan släkten samlas ihop i Lerum. Extra roligt att alla syskon verkar ha möjlighet att komma.

Nu forsätter arbetet under natten, har nöjet att idag dela ut ett helt gäng med Lucky Jackpot vinster till gästerna. Alltid lika kul att få överraska gästerna med något trevligt.

1 kommentar:

  1. Jäkligt trist med en förkylning när man har tempot och motivationen uppe. Hoppas du piggnar till snart.

    SvaraRadera