söndag 6 november 2011

att summera vecka #3

Veckan började bra och allt flöt på fint. Till skillnad från föregående vecka blev det färre pass än planerat. Framförallt berodde detta på att foten inte kändes kry i helgen efter stukningarna i fredags. Ändrar därför upplägget och tar den gångna veckan som lugn och kör nästa vecka som tyngre.

Tränade pass: 4st, (cykel 1st, löpning 2st, styrka 1st )
Tränade tid: 3h 16min
Distans: 25,21km
Brända kalorier: 2599
Snittpuls: 128 bpm

Fick behandling för  värken i  vänster axel/bröstmuskel under torsdagen. Initialt kändes det bättre men efter att ha målat tak i går värkte det mycket under natten. Kände mig stel som en pinne i kroppen när jag vaknade. Återbesök på torsdag för ytterliggare en behandling och även för att få ett träningsprogram för musklerna runt axelleden. Tydligen är det överrörlighet i leden som är orsaken till besvären. Lika bra att ta hand om detta nu och försöka bli av med alla små skavanker så snabbt som möjligt. Funderar på att få hjälp med min vänster vad där jag känner av gamla muskelbristningarna. Det är stelt och påverkar mig vid löpningen i högre farter.

Tre veckor avklarade av 16 veckorsprogrammet. Denna vecka kändes inte lika kul som föregående med skador och små problem. Men efter att ha tittat på den härliga stämningen vid målgången på Kona är jag redo att köra hårt igen nästa vecka.



Tror aldrig jag sett någon publik vara så här galen över att följa löparna i mål. När vi såg på årets målgång såg det likadant ut timma efter timma. Helt galet, så galet att man måste ta sig dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar