onsdag 23 november 2011

att komma på det självklara

Märkligt att sambandet mellan vad vi stoppar i oss och vad vi får ut av våra kroppar är så stort. Ännu märkligare att man inte fattar det förrän man är mitt inne i ett pass undrande, varför det går så trögt idag?

Idag var en sådan dag, kände mig lite hängig och slö innan passet. Visste att jag inte ätit toppenbra, men tänkte inte på att jag faktiskt ätit genomuselt. En tallrik fil plus thé till frukost, visserligen sen frukost vid 11 tiden. På eftermiddagen en banan, två koppar varmchoklad och som avslutning en redbull med plopp. Inte konstigt att det kändes trögt när jag gav mig iväg på milen kl.21:30.

Kämpade mig runt Delsjö "milen", upplevelsen var inte enbart negativ. Det kändes lättare än passet i söndags, det gick lite snabbare och pulsen drog inte iväg lika mycket. Uppförsbackarna kändes värre, men det var också allt som var sämre. Milen är också mer kuperad än rundan runt Delsjön.

Det var kul att springa den sent på kvällen när det var ordentligt mörkt. Pannlampan från XXL fungerade riktigt bra, kul med grejer som levererar. Ännu så länge har jag mest gott att säga om min nya träningskompis. När jag tänker efter, det enda negativa var att sladden mellan lampan och batteriet inte hade några hållare på huvudbandet. Verkar som man tänkt sig att sladden skulle hänga ner från lampan rätt framför näsan. Löste det genom att göra egna hållare av resårband, vilket fungerar utmärkt.



Nu finns det definitivt ingen ursäkt för att missa ett sent vinterträningspass i skön skogsmiljö. Kanske kommer man undan om, eller rättare sagt när snön börjar falla. Funderar på att skaffa lösa dubbar  som skruvas i vanliga löparskorna. Fungerar kanske bättre än mina Icebugs jag körde med förra vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar