måndag 14 november 2011

att studera

Snuvan och hostan hänger fortsatt i, men det känns lite lättare nu på eftermiddagen. Kunde inte sova i natt, varje gång jag var på väg att somna kom en ny hostattack. Så höll det på fram till 03:00 när jag tog till det stora medicintricket. Tog både Ipren, nässpray, bromhexin, mucoangin och cocilliana-etyfin. Efter den dunderomgången somnade jag sött. Lite yrvaken var jag när det var tid för att ge hästarna frukost.

Rapportskrivning var dagens första uppgift som gick smidigt och ovanligt snabbt. Följde upp med ett marknadsmöte och sen lite lunch. Satt med när två kollegor hade teammöte. Ett bra möte där gruppdynamik och hur vi behandlar varandra som individer var agendan. Försökte sitta med utan att säga något, men misslyckades som alltid. Mötet blev riktigt bra och en grupp som kändes lite ledsen innan kom ut på andra sidan stärkta. Skall bli intressant att se hur det går för dem längre fram. Det är helt klart nyttigt att få sitta med och fundera utan att behöva deltaga under ett möte. Ger tid för reflektion över hur gruppen fungerar och vilka arbetssätt jag själv kan använda mig av i framtiden.

En snabb sväng förbi Coop på hemvägen för att komplettera med  lite cider. Kvällens rätt hemma var smörgåstårta av högsta klass. Till smörgåstårta funkar vin och ännu bättre äppelcider. Två stora bitar och nästan en hel flaska cider blev det, inte så dumt med överblivet efter kalas. Två dagar kvar till de 40 får man passa på att gotta sig, efter det blir det att hålla igen. Firade den kommande 40 årsdagen med släkten i går, en del bidrag till den kommande satsningen kom in. Första inköpet kommer att bli en pannlampa så snart jag bara hinner till  XXL.

Orkade knappt ta mig från soffan till datorn för att skriva min första inlämningsuppgift för utbildningen som startade i veckan. Kommunikation och Human Resource Management vid högskolan på Gotland tror jag kommer passa mig utmärkt, första uppgiften gick i alla fall bra. Ämnet är högaktuellt och något som mina medarbetare inte kan få nog av. Kommunikation inte att förväxla med information, ett misstag som en hel del gör.  Man tror att det räcker att informera, istället för att ta sig tiden att få en respons. Hoppas att få med mig en hel del nyttigt från denna kurs.

I väntan på att bli frisk blir det studier för hela slanten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar