lördag 26 november 2011

att följa Ultraman

Formen är inte på topp just nu, känner mig mer snuvig igen. Få timmars sömn följt av nattarbete är inte att rekommendera för någon som vill träna seriöst. Därför blev det ingen träning i går och ingen idag. Får förska komma i säng snabbt efter nattens arbete. Om jag lyckas blir det ett längre pass i morgon eftermiddag/ kväll.

En som tränar seriöst och tävlar i absoluta världseliten Jonas Colting kör just nu Ultraman på Hawaii. Tävlingen kan lätt räknas in som en av de tuffaste man kan ge sig på, Jonas har vunnit den två gånger tidigare. Det hela startar med en simsträcka på 10km, följt av 421km cykel och avslutas med en dubbel marathon 84km. Allt fördelat över tre dagars tävlande på en bana som går över kraftigt kuperade lavafält.  Efter dag 1 leder Jonas och det verkar som att han känner sig stark. För den intresserade går det att följa tävlingen live på Ultraman live.  Om jag skulle satsa mina pengar på en vinnare, lägger jag rubbet på Jonas.



Tydligen finns det fler tokiga tävlingar ute i världen, när jag väl nått de mål jag satt upp just nu. Vi väntar nu på starten av dag två om en halvtimma, en riktigt tuff dag fylld av cykling.
Kom igen Jonas, kör skjortan av resten, hur svårt kan det vara.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar