måndag 31 oktober 2011

att summera vecka #2

Veckan har haft sina upp och nedgångar, mest upp som det känns just nu. Planen var att köra 6st konditionspass och 2st strykepass. Pga mycket arbete och klen dagsform i torsdags blev det ett pass extra.

Tränade pass: st, (cykel 3st, löpning 4st, styrka 2st )
Tränade tid: 7h 44min
Distans: 73,73km
Brända kalorier: 6250
Snittpuls: 147 bpm

Känslan denna vecka att intervallpassen är det jag har lättast att genomföra. Övriga pass orkar jag inte riktigt att hålla tempot uppe såpass att pulsen hamnar i rätt intervall. Jobbigast är snabbdistans löpning och G2 passen på cykeln. Är riktigt nöjd med att ha klarat samtliga pass under nattveckan. Ser fram emot nästa veckas pass som jag kör igång med på tisdag.

Känner av vänster axel/bröstmuskel som gör mycket ont. Vet inte var det kommer ifrån men ont gör det. Har haft det lite till och från det senaste året. Det som gör mig lite orolig är att det inte släpper utan verkar de två senaste månaderna blivit värre. Läkaren som jag träffade i augusti trodde att det kunde hänga ihop med bältrosen jag fick en släng av i somras. I värsta fall kunde symptomen från bältros sitta i upp till ett år. Och jag har ju fortfarande kvar märken där utslagen var som värst. Får väl gå tillbaka till dem igen för att se om det går att göra något åt smärtan.

Två veckor avklarade alltså 12,5% av hela träningsperioden. För att fira detta kommer här en liten inspirationsvideo från Iron Man Hawaii.

100% av passen två veckor i rad hur svårt kan det vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar