fredag 28 oktober 2011

att ändra planen

Ny dag med nya krafter. Det blev inte riktigt som planerat i går med träningen. Hade tänkt köra ett snabbt distanspass efter jobbet, eftersom jag inte hann med morogonens intervallpass på cykeln. Men inte heller dennna uppdaterade plan fungerade fullt ut.

Inte så konstigt kanske med tanke på tempot under dagen. Ingen rast och ingen ro, telefonen som ringde för ofta där maten fått stryka på foten. Men kul var dagen med intressanta diskussioner som avsultades med invigning av vår nya Slotsbank för inbjudna gäster.

Tänkte först att strunta helt i träningen och flytta en vilodag från helgen till idag. Sen kändes det som att jag beövde komma ut i friska luften en stund för att bli av med en del stresshormon. Valde att åka upp till Skatås och ta en tur runt 8:an. Började bra och pulsen hamnde i rätt intervall mellan 151-165 unde uppvärmningen. När jag försökte trycka på lite mer för att komma upp till nästa steg mellan 166-175 orkade jag inte riktigt. Meningen är att passet skall gå på skogstigar och 8:ans grus är inte tekniskt nog. Eller det är väl det normalt sätt men inte idag. Valde däför att luffsa runt och att bara njuta av stillheten, såg inte en annan människa på hela turen.

Helt plötsligt fick jag ont som xxx i handleden och orkade knappt lyfta ur väskan ur bilen. Riktigt komstigt kändes det, ungefär som att något hamnat i kläm. Kände mig inte helt pigg när jag klev upp idag heller, min vänstra axel som bråkat sedan i våras gjorde ondare än på länge. Däremot hade det onda i handleden försvunnit, mycket märkligt. Kände mig stel och stum i kroppen och gjorde därför inte speciellt många knop innan det var dags att åka mot arbetet på eftermiddagen.

Körde det uppskjutna passet från i går morse. 15 min uppvärmning följt av 7x 4 min intervaller 300 watt, 75 rpm utan att röra överkroppen, vilan var 2min 100watt. Hade innan en känsla av att det skulle bli tungt, det blev det, men inte mer än att det kändes bra. Jag kände mig starkare än tidigare och kunde öka istället för att minska. Mentalt en stor seger som ger mersmak och styrka inför kommande pass.

Nu är det kvällspass som gäller, kommer förhoppningsvis vara hemma och i säng strax innan 03.00. Vi får se om planen för morgondagens träning går i lås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar