måndag 17 oktober 2011

att överleva första passet

Första passet avklarat på min långa resa mot Hawaii.

40 minuters distanspass i kuperad terräng i för mig snabb fart, pulsen mellan 166-176 bpm.
Efter uppvärmning på 10 minuter i behaglig fart hemifrån bar det av in i skogen. Till en början var det segt och tungt, cyklingen och simträningen från gårdagen satt helt klart i benen.

Skogen var lagom lerig och det hjälpte till att hålla upp pulsen. Sprang genom ett område där granarna står tätt och bildar en tätt vägg. Stämningen blir helt annan där, tyst och skön. Rundade ett hörn och kom ikapp en häst som verkade trivas i skogen. Det började bli för mörkt för säker löpning i skogen.Vek därför av ner på en grusväg och hamnade nere vid Säveplan där det var tyst och öde. Insåg att jag måste skaffa en pannlampa för att kunna springa kvällspassen. Denna veckas lyx att sluta arbetet runt 16 är snart över.

Hemvägen gick snabbt och jag fick ta en extra tur upp mot Albatross för att få ihop tiden. Mötte fler löpare på vägen än jag sett sammanlagt under mina år i Säve. När jag till slut kom hem bra trött, fick jag en utskällning av min glada Weimaraner Gimli. Han förväntade sig inte att Husse skulle dyka upp.

Kan erkänna att det kändes tufft att få upp pulsen idag, men misstänker att det berodde på gårdagens program. Men nu är det avklarat första passet under  första veckan av första träningsperioden.

Nu bär det av till SPA´t med Annelie som avstod dagens träning. Hon är lite sliten efter sin nattvecka, men i morgon hänger säkert hon på. Då blir det cykelpass på gymmet eftersom jag saknar trainer hemma.

Hund och Husse, vet inte vad fotografen gjorde eller vad hunden ätit men nyttigt kan det inte varit....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar