söndag 6 maj 2012

Trädgårdsarbete

Ersatte cyklingen med gräsklippning idag. Inte en speciellt roligt byte eller för den delen främjande för konditionen. Men ibland har man inget val, antingen vila nu eller lida för det senare under tävlingssäsongen. Just nu är det bägge vaderna som strejkar, kraftigt dessutom. Känns ungefär som att någon tagit ett spännband och snört ihop musklerna i en liten knut.

Den som minns var ett av målen att hålla sig skadefri under året. Detta är nu brutet vid inte mindre än tre tillfällen. Ett av dem räknar jag som okej och en följd av påfrestningarna av ultraloppet TEC 100. De två andra kommer från att jag inte har en tillräckligt hög tålighet för det tuffa program jag gav mig på i vintras.

En förändring av årets mål blir att istället för att hålla sig skadefri och köra ett tufft program kommer jag att fokusera på att skapa en träningstålighet. Alltså dra ner lite på takten i år för att kunna ta i mer till hösten och vintern inför nästa år.

Superglad kl.01:00 påväg mot personbästa

För att inte deppa ihop helt kan jag konstatera att jag tävlat två gånger i år, av dem har det resulterat i ett personligt rekord. Fast det är ju klart, det blir ju alltid personligt rekord när man fullföljer ett lopp med en ny distans. Årets personbästa är jag ganska nöjd med, 50 miles i ruskigt jobbiga förhållande.

Nästa år blir det personbästa på dubbla distansen 100 miles. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar