torsdag 24 maj 2012

positiva besked

Efter positiva besked om min hälsa från både blodgivningen och läkarundersökning i tisdags känns det  toppen. Min oro för att huvudvärken jag drabbats av det senaste halvåret skulle vara något farligt är borta. Alla värden såg fina ut, vilket gör att inspirationen återkom med solen.

Körde ett lätt cykelpass i går hemifrån via Torslanda in till Preem Ullevi.  Lätt motvind korta stunder och en del vägarbeten drog ner tempot. Kanske var det bra med tanke på min iver att köra igång igen. Solen strålade och skapade en snygg kant på armen, årets första cykelbränna är ett faktum.

Idag har jag suttit i möten hela dagen, först med min arbetsgrupp och sen i ett par stycken medarbetarsamtal. Var rätt trött i huvudet när jag kom hem vid niotiden. Vädret var skönt och varmt, kunde inte hålla mig i skinnet och körde ett kort tempopass. Rullade ner för grusvägen och startade mätningen av sträckan från ST1 macken i korsningen. Siktade in mig på att köra en mil mot Torslanda och sen tillbaka.

Den lugna kvällen utan vind var perfekt att  få upp lite fart i. Tyvärr bromsades min framfart upp efter 3km när jag blev tvungen att vänta på starten av Ryan Air. Känslan i benen var bra trots att jag inte cyklat speciellt mycket de senaste månaderna. När jag passerade Skra Bro var jag pigg och nöjd med att få trampa på igen. Lagom till rondellen vid  Lilleby pep klockan till för 1 mil.

Tillbaka vägen var lite jobbigare  och jag tappade lite tempo. Ljuset var även lite dålig och jag ångrade mitt val av gula glas istället för vita. Svalde en flyga vid Skra Bro på och skallade ett flygfä av något slag vid Säve Airport. Det är nog den enda nackdelen med cykling på kvällen, många små flygande kryp kommer ut.  Passade på att springa 2 minuter när jag ställt cykeln hemma, mer vågade jag inte.



Många positiva besked denna vecka, först "teoretiskt" från läkaren och idag även praktiskt. Gott är det, nu när det slut på skador och annat strul, Kalmar 2012 nu kör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar