torsdag 3 maj 2012

nya skor och nya skador

 har det hänt igen. Reklamerade mina Nike Lunarswift Shield skor där sulan börjat släppa lite efter 18 mil. Detta är det tredje paret löparskor jag reklamerat det senaste året. En vana jag lätt kunde varit utan. Gick iväg till Löp& Sko i Linné i går för att få ordentlig hjälp med ett par passande skor för lite längre löppass. Efter en bra stunds testande och funderande gick jag hem med ett par nya snabba Saucony Guide 5. Ett par skor som fått fina recensioner i tester, passar tunga löpare med pronation, alltså mig.

Om dom är snabba återstår väl att se, hade tänkt köra ett test i Skatås idag men det gick åt skogen. Åkte upp för att ta ett varv på milen i lugnt och fin takt. Kände mig lite stel i benen men tänkte inte så mycket på det. Kom iväg bra och kände mig pigg i de första backarna. Det gick lite för fort utför på grund av att skorna kändes lite stora vilket gjorde att jag åkte fram lite i dem. Fick denna gång med mig skor i 1,5 storlekar större än jag brukar ta. Allt enligt de råd killen i butiken gav, vi får se om det är rätt om ett tag.

Efter ca 1km kom krampkänningar i vänster vad vilket gjorde att jag direkt stoppade. Promenerade tillbaka till bilen för säkerhetsskull, vågade inte chansa på att det skulle hålla varvet runt. Skräp att det skall vara så svårt att få vaderna att vara med på planerna inför årets tävlingar.

Körde en sväng förbi gymmet och tog mig igenom rehabprogrammet för axlarna istället. Här fungerade allt toppen, gott att något vill vara med på banan. Arundade med en stund inne på SPA´t som var ovanligt lungt och skönt, antar att det goda vädret höll folk utomhus.

Kör nu på kvällen med dubbla kompressionsben på vaden som smärtar lite grann. Tror minsann att jag lyckades dra på mig en liten liten bristning trots att jag avbröt direkt. Värdelöst att det skall vara så skoj med nya skor att man inte kan hålla sig till rehabplanen. Nu är det återigen tveksamt om det blir någon start i Varvet. Mycket kan dock hända på en vecka så sista ordet är inte sagt om den saken.

I övrigt har det varit blandad kompott under dagen. Tandläkarbesök för att laga en flis som saknades i en gammal lagning. Ett intressant föredrag om stress, depressioner och kriser. Bokning av biljetter till Dark Shadows nästa fredag som uppladdning inför varvet.


Jag tror att den kommer att vara klart sevärd. Nästan samtliga av de filmer Tim Burton gjort med Johnny Depp tycker jag om, kan inte komma på någon jag inte gillat. Så planen för dagen före varvet är:  trevligt sällskap(Annelie), en bit mat och sen filmen vid 19 tiden för att sen åka hem och vila.

I morgon är prio #1 att få tag på någon som kan hjälpa mig med vaden, så att det kan bli någon start.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar