lördag 26 maj 2012

sova kan man göra en annan dag

Vaknade yr i mössan efter gårdagens nattarbete. Sov bara 1:45h eftersom det var funktionärsmöte med klubben idag. Inte för att jag skall vara funktionär på tävlingen men det är alltid bra att träffa övriga i tävlingsledningen. Det är ju trots allt bara två veckor kvar till både tävling och bröllop.

Tävlingen kommer att bli strålande med ett grymt prisbord. Så för den som inte anmält sig är det dags nu. Det finns både cykelsadlar, presentkort, väskor, paraply och en massa andra goa saker att vinna.

Väl hemma mitt på dagen fick jag ta en promenad med hunden och sen la jag mig en stund på gräsmattan. Låg i skuggan och kikade på F1 kvalet med hunden snarkandes bredvid. När kvalet var klart fick det bli en stund i sängen igen, 1,5h denna gången.



Tog cykeln in till jobbet och passade på att köra ett kort träningspass. Körde hemifrån bort till Lilleby och tillbaks till Skrabro innan jag vände mot staden. Höll bra tempo fram till Skrabro där det blev lite motvind från sidan. Klev av cykeln vid jobbet efter 45min och 26km trampande.

Nu är man halvvägs igenom dagens arbetspass och sen väntar en skön morgontur hemåt igen. Eftersom morgondagen inte innehåller några måsten blir det en "sovmorgon" till F1 starten 13:30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar