tisdag 8 maj 2012

det blir inte alltid som man tänkt sig

Efter att ha lämnat bilen på service i morse kom jag in tidigt till arbetet. Gott tänkte jag en dag där jag kommer hinna ikapp med en del saker jag har liggande. Kanske hinner jag med att städa undan så mycket att jag känner mig före schemat. Nu ville världen annorlunda, mycket annorlunda.

Allt såg bra ut tills en medarbetare inte dök upp. Missförstånd mellan bemanning och henne var orsaken, inte mycket att göra förutom försöka lösa problemet. Gästerna behöver inte märka något av våra problem tänkte jag. Lånade in en från bokningen till receptionen, hjälpte till i garderoben och försökte få iväg alla på lunch i rätt tid. Allt fungerade fint och gästerna var strålande glada.

Han slänga i mig lite mat som tur var innan nästa glada överraskning kom. Dagens artist missade att han skulle uppträda. En av mina medarbetare hoppade in istället och bjöd på en något improviserad föreställning tillsammans med en medarbetare från en annan avdelning. Vilken underbar inställning, the show must go on, allt för gästerna, värdskap i världsklass- ingen tvekan om det. Med medarbetare som har den inställningen går det mesta att lösa. Mycket respekt till er som bjuder till när andra strular till det. En passande låt ur flera perspektiv en dag som idag, tack alla för era insatser, speciellt Daisy och Daniel.



Trodde att gästerna som tagit sig till oss idag skulle vara upprörda och arga när de hämtade ut sina kläder, men inte. Klart att det var en del som tyckte att det var tråkigt, men inget skäll eller sura miner mot oss. Vi lyckades alltså vända det negativa till om inte till positivt, så åtminstone till en neutral upplevelse.

Tog en powerwalk efter jobbet och körde lite rehab hemma i källaren. I morgon kommer cykeln fram igen. Bilen skall hämtas på verkstaden, det blir en lagom tur att cykla en sväng dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar