lördag 28 april 2012

äntligen lite löpning igen

Bestämde mig för att prova om benet skulle klara ett löppass igen. Tänkte att ett långsamt och kort pass på någon km kunde vara lagom. Men som alltid kunde jag inte hålla mig i skinnet. Startade vid Preem och lunkade bort till löparbanorna vid Valhalla.

Började försiktigt, lugnt med lätta steg, allt kändes bra. Ökade lite och sen lite till allt kändes toppen. Vilade en kort stund och provade sen en km intervall i högre fart. Landade den på 3:50, en för mig strålande tid. Vågade därefter inte provocera mina ben mer och valde en lugn km och sen lätt jogg tillbaka till Preem.

Otroligt nöjd med dagens pass och att det nu inte känns något i benen. Hoppas att det inte blir någon reaktion i morgon. Nu lever hoppet ännu mer om att kunna springa hjälpligt om två veckor på varvet. Firar med Ben& Jerry Cookie Dough i min ensamhet hemma i soffan framför Rangers/ Washington.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar