fredag 10 augusti 2012

Nästan semester

Gjorde sista arbetspasset i går och idag är det semester, eller nästan semester är kanske bättre att säga. Det var nämligen full fart på jobbet i går kväll efter supermatchen på Ullevi. Resultatet för mig blev att jag inte riktigt hann städa undan allt jag behövde före ledigheten. Därför tar jag mig en tur förbi CC i morgon förmiddag för en sista fejning, sen är det ledighet som gäller för hela slanten.

I går körde jag en gammal favorit i repis, Skatås 8:an. Den ger alltid energi oavsett hur det går, det var här återtåget började för ett par år sedan. Då tog det mig över 51 minuter runt i knapp styrfart och helt slut. Denna gång utan att ta ut mig allt för mycket stoppade tiden på 36:20.

Kände mig helt kraftlös när jag sprang iväg i ösregnet. Under första två km kändes även övre delen av ryggen superstel, det var nästan lite svårt att andas. Allt släppte när jag rundade Härlandatjärn och jag kunde efter det öka takten. Halvvägs runt varvet är det en lång raka där jag såg ett par löpare längre fram. Tävlingsinriktad som man är beslutade jag mig för att komma ikapp dem före sista backen. Höll hastigheten uppe längs sjöarna på slutet och närmade mig de före allt mer. Insåg att det inte skulle räcka och fick ta i lite mer. Sista backen är inte brant men rätt så lång vilket var bra. Hann precis om de två jag jagat i 2,5km på krönet och kunde sträcka ut i nedförsbacken mot målet. Ett bra pass med tempo och lagom längd utan att slita allt för mycket var precis vad jag behövde.

Idag torsdag kom jag till gymmet fast besluten att köra ett rehabpass för axlarna. Korkad som man kan vara ibland hade jag missat att ta upp tröjan ur väskan när jag kom hem i morse. Eftersom jag ville skona övriga i gymmet hoppade jag in på SPA´t istället. Två timmat med god bastu, bad och avkoppling är inte helt fel första semesterdagen.

Rehab och en sväng till arbetet i morgon efter det fullt fokus på semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar