lördag 30 juni 2012

cykelpendling

Startade dagen med en kort tur till arbetet. Motvind hela vägen och trist väder i övrigt gjorde att jag inte orkade ta någon extra runda. För att väcka kroppen till liv på morgonen är den lagom lång, 13 km där bara den sista biten förbi Backaplan är lite trist med många rödljus.

I kväll gick jag och Annelie en sväng på bio för att hinna träffas. Jag slutade kl.19:45 och hon började 23:00. Därför passade det perfekt att krypa in i biosalongen denna kulna sommarkväll. Men in Black III gav 1,5 timmars lagom underhållning.

Det blev rätt mörkt att köra hem vid 22:30 med mina mörkaste glas i bågarna. Ville inte köra utan, hatar att få flugor och knott i ögonen. Valet var klokt när jag vid St Jörgen körde in i ett par stora svärmar med mygg och flugor. Hemvägen gick 5 minuter snabbare tack vare ett bra flyt med rödljusen samt att vinden från morgonen var borta.

Väl hemma körde jag ett litet löppass på tio minuter för att vänja kroppen med övergången från cykel till löpning. Allt kändes fint och hoppet finns om ett par ok tävlingar i år.

I morgon kör jag en cykelpendling till, kanske med en liten extra runda på något av passen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar